12 Nisan 2013 Cuma

TERCÜME BÜROSU AÇMAK




Serbest tercümanları her zaman kara kara düşündüren bir mevzudur tercüme bürosu açıp açmamak. Kara kara diyorum çünkü, sektörün önemli bir özelliği olarak, düzenli bir iş akışı yoktur. Bir gün boş oturmaktan sıkılırsınız, ertesi gün bir bakmışsınız yoğunluktan sayfalarca işi reddetmek zorunda kalmışsınız. Hal böyle olunca, aylık belli masrafları olacak bir işletme açmak, tabi ki kara kara düşündürür insanı. Serbest tercüman olarak çevremden aldığım "gazla" ben cesaret ettim ve bir ofis açtım. Açtım da iyi mi oldu? Evet aslında iyi oldu. Giderlerim arttı, ancak aynı şekilde gelirim de arttı. Çevre oluşturdum. Hala da devam ediyorum. İş sanki daha ciddi bir hal aldı. Evde üzerinizde pijamanız ayağınızda terliğinizle, insanlarda çok uzakta yaptığınız iş, birden ciddi bir hal aldı. Her sabah belli saatte kalkıp, güzel kıyafetler giyip ofisinize yol almanızla başlıyor her şey. Zaman zaman müşterileriniz oluyor, zaman zaman arkadaşlarınız geliyor. Ve aynı iş, size daha değerli gelmeye başlıyor. Dolayısıyla siz kendinizi daha değerli hissediyorsunuz. Bir muhasebeciniz bile oluyor, daha ne olsun! İşin ciddiyeti sadece bu kadar değil tabi ki, daha büyük sorumluluklarınız oluyor. Özellikle noter onaylı tercümelerin yükü altında baya bir eziliyorsunuz. Altına imzanızı attığınız ve kaşenizi bastığınız bir evrak sizin aklınızı günlerce meşgul edebiliyor. Her ne kadar titiz çalışsanız da, "ya bir hata yaptıysam" düşüncesi peşinizi bir türlü bırakmıyor.
Bunların yanı sıra bir de tabi işin mali boyutu var. Daha ilk adımı atıyorsunuz bismillah, hemen Bağ-Kur'unuz başlıyor. Tam 368 TL olarak. Sizin henüz para kazanıp kazanmadığınız kimsenin umurunda değil tabi ki.  Kiranız, aidatınız, telefon faturanız, İnternet faturanız, elektrik, su, yeme içme, yol derken ortalama 1200 TL'yi buluyor. Tabi bu rakam kira giderinize göre değişir. Benim bahsettim ortalama kira 300 TL civarı bir rakam. Bu bahsettiğim rakamlar sadece bir kişi için tabi ki. Tek ofis ve tercüman olarak da siz kendiniz bizzat! Ha bir de eleman alcaksanız vay ki halinize...
Tüm bu maddi ve manevi hususlar bir yana, yinede işinizde başarılı olmak ve gelecekte iyi bir tercüman olmak istiyorsanız, belli zorluklara katlanmayı göze almalısınız. Ne demişler:"Cefa çekilmeden, sefa sürülmez...".

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder